Followers

Friday 16 December 2011

Cara Memandikan Arnab

Bukan kucing sahaja kita boleh memandikannya, arnab juga boleh dimandikan pada cara yang betul. Tetapi bukan menyuruh ANDA memandikan arnab-arnab yang dijadikan sebagai arnab ternakan selain arnab perhiasan. Adakah ANDA mampu memandikan kesemuanya haahaaa.. Memang bulu serta persekitaran sangkar arnab tidak berbau dengan najis-najis. Tetapi untuk mendapatkan dandruff ticks, lice mites & fleas kekadang tu mudah sahaja. Jadi jangan dibiarkan mereka dihidapi keadaan macamtu. Kesian mereka, jadi mari kita lihat salah satu shampoo yang boleh digunakan untuk Si Comel ANDA.


Bunny Bath for Si Comel


Kandungan :

Water Sodium Laureth Sulfate Lauroamphoglycinate and Sodium Trideceth Sulfate Cocoamide Dea Ped 150 Distearate Sodium Chloride Edta Diazolidinyl Urea Dmdm Hydantion Citric Acid Fragrance Methylchloroisothiazolinone and Methylisothiazolinone FdC.Sizenbspnbsp6oz.

Bagaimana memandikan Si Comel :

Basahkan keseluruh bahagian badan arnab. Letakkan sedikit titisan ke belakang badan arnab. Sapukan keseluruh badan badan kecuali di kepalanya. Selepas diratakan, balutkan arnab dan biarkan selama 5 minit. Kemudian bilas semula keseluruh badan arnab yang diratakan shampoo tadi. Akhir sekali gunakan hair dryer @ lap sehingga badannya kering. Dan mempercepatkan pengeringan biarkan ia bermain di kawasan yang panas/bercahaya. JANGAN dibiarkan lembab, ia boleh membawa Si Comel ANDA demam.


SELAMAT MENCUBA, SEMOGA JUMPA LAGI 
SI COMEL!!




2 Bunny Comey:

hawiz said... Reply Comment

comey ..ade gak untuk rebit yer...nice!..follow..salam kenal

Papa PUSS said... Reply Comment

| @Hawiz | a'ah ada juga untuk rabbit.. tapi ini utk biznes.. Salam kenal.. Thanks...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...