Followers

Friday 20 January 2012

Pokok Dukung Anak



Macam gempax je kan tajuk entri Papa kali ini, tapi bila tengok gambar. Ape kes pula ni kan? Jangan marah Papa dulu ye. Actually entri kali ini Papa nak berkongsi dengan semua pencinta kucing. Cara mengatasi @ mengubati kucing anda secara tradisional.

Dalam gambar yang Papa sertakan itu adalah Pokok Dukung Anak @ dikenali juga dgn nama Pokok Amin Buah Baik. Pokok-pokok ini selalu atau sering kita jumpa dikawasan kampung-kampung, kebun-kebun dll. Kebanyakkan kita akan lihat dia di kampung dari di bandar.

Apa khasiat ye? Jom kita baca ini :
Pokok Dukung Anak atau Pokok Amin Buah Baik utk ubati kucing yg ade batu karang/kencing berdarah.. Cara2nya, rebus sepokok pokok ni dgn sedikit air sampai pekat...sejukkn n amk syringe & sedut 1ml jer air rebusan td [coz rasanya pahit yee] n bg kucing minum... amalkan tiap2 hari... Insyaallah kucing akan sembuh.. :-)

4 Bunny Comey:

Unknown said... Reply Comment

kdg2 saya npk kucing suka mkn mcm sejenis rumput...apa khasiat rumput tu?

Unknown said... Reply Comment

Wah, bagusnye tips ni... tpkan kucing ni mmg pandai cari ubat utk diri die sendrikan... kdg2 die mkn herba2 @ rumput rampai smp muntah utk curekan diri die, betul tak Papa Puss??

tirahzairi said... Reply Comment

mcm pokok yg malu...

Mat Som Sadona said... Reply Comment

Rumput yang banyak di sekelilinmg kita ni rupa-rupanya herba-herba yang banyak khasiat ya Papa PUSS, nak join contests PAPA PUSS saya tak ada memelihara kucing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...